למה תוכנית חינוכית היא המפתח לאימפקט אמיתי בעמותה שלך
- ליאת כהן
- 10 בספט׳
- זמן קריאה 2 דקות
למנהלי עמותות שרוצים להשאיר חותם
כמנהלי עמותות, אתם בטח שואלים את עצמכם כל הזמן: איך אנחנו יוצרים אימפקט אמיתי? איך אנחנו יודעים שהפעילות שלנו באמת משנה משהו? ואיך אנחנו הופכים את החזון שלנו למציאות מדידה?
התשובה עשויה להפתיע אתכם: אחד הכלים החזקים ביותר שיש לכם לרשותכם הוא תוכנית חינוכית ממוקדת. לא משנה אם אתם עובדים עם מתנדבים, עם הקהילה, עם ילדים או עם בני נוער - השקעה בחינוך היא השקעה באימפקט לטווח ארוך.
איך אימפקט קשור לחינוך?
כולנו יודעים שאימפקט הוא השינוי החיובי שאנחנו יוצרים בעולם. אבל איך בונים אימפקט? איך הופכים חזון למציאות?
אימפקט נבנה מאנשים. אנשים עם ידע, מיומנויות, מוטיבציה ויכולת לפעול. וזה בדיוק מה שתוכנית חינוכית עושה - היא משנה אנשים, והאנשים האלה משנים את המציאות.
מי האנשים שאם תשנו אותם, תשנו את כל המערכת?
חשבו רגע: מי הם האנשים שאם תעניקו להם כלים, ידע וכוח - הם יוכלו להמשיך את המשימה שלכם הרבה מעבר ליכולת הישירה שלכם?
מתנדבים? הם שגרירים של העמותה ומכפילי כוח שלכם
חברי קהילה? הם יכולים להפוך לסוכני שינוי בסביבה שלהם
ילדים ונוער? הם העתיד - ההשקעה בהם תניב פירות לעשרות שנים
חמש סיבות מדוע תוכנית חינוכית היא המנוע לאימפקט
1. החינוך יוצר מכפילי כוח
2. אימפקט מדיד שאפשר להציג לתורמים ולקרנות
3. בניית קהילה מעורבת לטווח ארוך
4. פתרון בר-קיימא לבעיות חברתיות
איך בונים תוכנית חינוכית יעילה? מה הידע או המיומנות שאם קהל היעד שלכם ירכוש אותה, זה ישנה הכל?
זו השאלה המרכזית בתכנון תוכנית חינוכית. אל תנסו ללמד הכל - התמקדו במה שבאמת משנה.
· הגדירו את קהל היעד בדיוק
· זהו את הצורך האמיתי
· הגדירו מטרות למידה ברורות
אתגרים נפוצים (ואיך להתמודד איתם)
"אין לנו תקציב לתוכנית חינוכית"
פתרון: התחילו בקטן. תוכנית חינוכית לא חייבת להיות יקרה.
השתמשו במומחיות הפנימית שלכם
גייסו מרצים מתנדבים
השתמשו בפלטפורמות חינוך דיגיטליות חינמיות
שתפו פעולה עם ארגונים אחרים
"אין לנו זמן - יש לנו יותר מדי עבודה כרגע"
פתרון: תוכנית חינוכית תחסוך לכם זמן בטווח הארוך!
מתנדבים מוכשרים דורשים פחות פיקוח
בוגרי תוכנית יכולים להפוך למדריכים
אנשים משכילים פותרים בעיות בעצמם
"אנחנו לא מומחי חינוך"
פתרון: אתם לא צריכים להיות!
התמקדו בתוכן שאתם מומחים בו
התייעצו עם איש חינוך לפיתוח פדגוגי
למדו מתוכניות דומות שכבר קיימות
התחילו פשוט ושפרו בהדרגה